Strona internetowa - statyczna czy dynamiczna?

Strona internetowaZlecając wykonanie strony, zostaniemy postawieni przed wyborem odnośnie rodzaju strony internetowej. Aby odpowiedzieć na to pytanie potrzebna nam podstawowa wiedza na temat stron.

Istnieją dwa modele, strony internetowe w wersji statycznej oraz w wersji dynamicznej. W zależności od tego jak chcemy zarządzać naszą stroną, taką wersję wybierzemy. Strony statyczne wymagają znajomości języka HTML.

Stąd tworzenie stron www w tej postaci jest tańsze, ponieważ jest również prostszym sposobem. Jeśli posiadamy stronę stworzoną w HTML, aby wprowadzić tam zmiany również musimy posłużyć się tym językiem, a nie każdy go zna. Dlatego wiele firm decyduje się na projektowanie stron www z wykorzystaniem języka PHP oraz dodatkami MySQL.

Jest to opcja dla firm które wprowadzają częste zmiany na stronie, zamieszczają promocje, nowe oferty itp. Natomiast trzeba się tutaj liczyć z większymi kosztami za wykonanie strony. Dlatego przed zleceniem zastanówmy się do czego potrzebna jest nam strona i jak często będziemy zamieszczać na niej newsy.

Technika Flash

Program komputerowy Adobe Flash jest znany miłośnikom tworzenia grafiki. Pozwala on na utworzenie ciekawych aplikacji na zasadzie klatek kluczowych. W technice flash tworzy się całe skrypty stron, bazujące właśnie na tej technologii. Flash jest również wykorzystywany do tworzenia reklam internetowych, ciekawych i nowoczesnych prezentacji. Strony oparte całkowicie na plikach typu Flash sprawiają wrażenie nowoczesnych, profesjonalnych, przemyślanych. Są bardziej interesujące i przykuwające wzrok niż strony statyczne, gdzie nic się nie dzieje, wszystko jest przewidywalne. W technice flash tworzone są również znane nam bandery czy gify.

Technika flash pozwala nam stworzyć ciekawy formularz kontaktowy, galerię czy inne, interesujące dodatki do strony. Dynamiczne i ruchome elementy powinny być jednak dodawane ostrożnie. Gdy na stronie zbyt wiele rzeczy przykuwa naszą uwagę nie jesteśmy w stanie skupić się na najważniejszym, czyli na treści. Wszystko zależy jednak od tematyki i specyfiki danej strony.