Fanpage jako sposób promocji w sieci

FanpageInternet pozwala nam na reklamowanie się w naprawdę różnorodny sposób.

Podstawą jest oczywiście posiadanie własnej, profesjonalnej strony internetowej. Taka witryna jest wizytówką firmy w sieci, powinna być odpowiednio zaprojektowana i ciekawie prowadzona. Warto wesprzeć ją również innymi formami reklamy. Na znaczeniu zyskuje mailing, czyli wysyłanie newsletterów pocztą elektroniczną, prowadzenie firmowego bloga oraz zakładanie konta formy na portalu Facebook.

To ostatnie rozwiązanie jest coraz bardziej popularne. wielu przedsiębiorców twierdzi nawet, że firma, której nie ma na Facebooku nie ma szans na sukces w branży.

Nie wszyscy są tak restrykcyjni, ale na pewno firmom bez konta na Facebooku jest trudniej przebić się przez gąszcz konkurencji. Fanpage, czyli firmową stronę na Facebooku zakłada się bardzo prosto i jest to zupełnie darmowe. Samo zakładanie strony trwa chwilę i już można cieszyć się własnym portalem fanów. Wiele firm samodzielnie prowadzi takie fanpage, inne zlecają to specjalistom. Agencje interaktywne chętnie podejmą się profesjonalnego poprowadzenia Facebooka firmy.

Taki profil powinien być odpowiednio przygotowany, ponieważ, podobnie jak strona, jest wizytówka firmy. Fanpage na Facebooku reprezentuje stronę, czyli całe przedsiębiorstwo. Jako zdjęcie profilowe warto ustawić logo firmy lub jakąkolwiek inną grafikę, jaka się z nią kojarzy. Wiele przedsiębiorstw rezygnuje ze zdjęcia w tle, które stało się jedną z części Osi Czasu na Facebooku. Inne firmy ustawiają jako fotografię sztandarowy produkt lub zdjęcie siedziby swojej firmy.

Wpisy na fanpage powinny pojawiać się regularnie, ale nie za często i nie za rzadko. Optymalna ilość to jeden, dwa wpisy w tygodniu. Odpowiedzi na komentarze powinny jednak pojawiać się jak najszybciej, aby klienci czuli, że firma naprawdę interesuje się tym, co myślą. Co jakiś czas swój firmowy fanpage warto wzbogacić sondą czy ankietą na temat produktów firmy czy oferowanych usług. Można w ten sposób poznać zdanie klientów na temat tego, co im proponujemy.