Analiza słów kluczowych: priorytet w pracy seo dla firm

Pozycjonowanie strony WWWCzy z punktu widzenia kampanii SEO najważniejszy jest dobrze przeprowadzony etap badania słów kluczowych? Czy gruntowne i czasochłonne dobranie fraz pozycjonowanych ma sens?

Na początku wyjaśnić warto, co to jest analiza słów kluczowych - dla osoby poszukującej usługi pozycjonowania strony www np. w agencjach interaktywnych ten termin może być niejasny. Analiza słów kluczowych to w zależności od metod obranych: wyszukiwanie fraz, oraz badanie tych zaproponowanych które okażą się skuteczne z punktu widzenia celów firmowych strony www zlecającego.

Przynajmniej w ten sposób podchodzą do tego profesjonaliści w branży. Analiza polegać powinna na określeniu popularności i szacunkowej konwersji frazy, oraz względnej konkurencji i trudności dla tego wyrażenia. Wykorzystując narzędzia pracownicy firmy SEO powinni starać się wyszukać frazy możliwie o stosunku wysokiej popularności i konwersji do niskiej konkurencji i trudności. Termin trudności odnosi się do czasu i nakładu finansowego jaki jest konieczny, by zdobyć pożądane rezultaty.

Czym będzie rezultat? Dla firmy oferującej usługi internetowe priorytetem powinny być cele firmowe zlecającego usługę. Jeśli rzetelnie podchodzi do oczekiwań klienta, będzie również starannie analizować słowa kluczowe. Z czego to wynika? Analiza słów kluczowych to niekoniecznie tylko liczby jakie można odnaleźć stosując narzędzia takie jak np. google keyword planner czy zapytanie w wyszukiwarce google wyświetlające liczbę tytułów zawierających daną frazę. Pierwsze narzędzie pozwoli określić popularność frazy w ilości miesięcznych wyszukań. Drugie narzędzie pomoże odnaleźć w pewnym szacunku poziom konkurencji dla słowa kluczowego. Jeśli na tym zakończy firma SEO swoje badanie klient straci możliwość poznania jak adekwatne są do jego celów firmowych zaproponowane mu frazy.

Dlaczego? Jeśli pozycjoner zajmujący się analizą ograniczy się jedynie do swojej linearnej części myślenia, a więc tzw. lewej półkuli mózgu powiązanej z myśleniem o liczbach, to ograniczy możliwości jakie daje mu wykonywane badanie słów kluczowych. Mając na czas refleksje i odnalezienie kreatywnych sposobów wykorzystania frazy podczas działań pozycjonerskich, może zweryfikować np. czy na forach tematycznych strony internetowej klienta są poszukiwane rozwiązania tematów angażujących na stronie www. Jeśli tak jest ma możliwość dużej interakcji z użytkownikami forum, angażując ich w stronę www klienta i realizując ich potrzeby. Zwiększa w ten sposób ruch na stronie www, jak i jakość tego ruchu czyli konwersję - w pewnym znaczeniu.

Inną korzyścią może być wynik - po wpisaniu w polu wyszukiwarki - nie liczb, a kontekstu jaki przyniesie informacja uzyskana z for internetowych i portali społecznościowych o potrzebie udoskonalenia produktu, czy nieustannym problemie z korzystaniem z formularza kontaktowego strony firmowej klienta. Oczywiście "efektywna kreatywność" pozycjonera przy analizie słów kluczowych przyczyni się do sukcesu kampanii tym bardziej jeśli skuteczna jest komunikacja między stronami klienta-usługobiorca, podczas świadczenia usługi. Możliwości skutecznej pomocy pozycjonera dla klienta jest tak wiele, jak duża jest sieć Internet i odkryte możliwości. Często są mierzone doświadczeniem, znajomością branży, ale i czymś co nazwać można „świeżym spojrzeniem”. To właśnie jest kreatywność i lateralne myślenie znane z psychologii i badań nad inteligencją.

Klient poszukując firmy gotowej zając się jego stroną internetową w zakresie SEO pozycjonowanie, warto by dobrze poznał co oferuje ona w zakresie swojej usługi. Po tym artykule jest oczywiste, że dobre zaznajomienie się z tym co proponuje firma „w analizowanych frazach” ma kluczowe znaczenie dla rzeczywistych efektów na jakie czeka spragniony pierwszych pozycji w wyszukiwarce klient.