5 sposobów, aby zachęcić użytkowników do powrotu na stronę

Przyciąganie uwagi klientaWielu właścicielom udanych stron internetowych zależy na powracających użytkownikach, ponieważ to właśnie oni stanowią znaczną część ich ruchu. Powracających gości łatwiej przekształcić w płacących klientów, ze względu na zaufanie do witryny. Nasuwa się jednak pytanie: jak utrzymać ich na stronie?

1. Dodaj forum, chat lub shoutbox

Po dodaniu tego "gadżetu" do strony zapewniasz swoim gościom miejsce do wyrażania swoich opinii i interakcji z rówieśnikami (innymi odwiedzającymi). Będą oni powiem budować poczucie wspólnoty, a co za tym idzie, będą chcieli ponownie wejść na stronę w celu sprawdzenia nowych postów.

2. Uruchom dziennik internetowy (blog)

Stwórz internetowy dziennik, lub bardziej znany jako blog. Staraj się często aktualizować go najnowszymi wiadomościami. Ludzie są tego ciekawi i będą mieć oczy przyklejone do monitora, jeśli często wyślesz świeże wieści. Zbudujesz dzięki temu swoją wiarygodność.

3. Przeprowadzanie ankiet i badań

Ankiety i badania to kolejne formy interakcji, które powinieneś rozważyć. Zapewniają szybki sposób do wyrażenia opinii użytkowników i do zaangażowania ich w Twoją stronę. Pamiętaj, aby publikować sondaże i ankiety, które są mocno istotne dla rynku docelowego. Musisz utrzymać ich zainteresowanie

4. Quizy, gry, konkursy

Wystarczy wyobrazić sobie, jak wielu pracowników biurowych odwleka swoje obowiązki w pracy każdego dnia, a będziesz w stanie ocenić, ile osób będzie na bieżąco odwiedzać witrynę, jeśli posiada bardzo ciekawy i wciągający sposób na rozrywkę typu gry/quizy. Możesz też wymyślić konkursy, gdzie zwycięzca otrzyma daną nagrodę. To z pewnością przyciągnie uwagę.

5. Częsta aktualizacja treści

Aktualizacji witryny w nowe treści, tak aby odwiedzający za każdym razem gdy wróci na stronę, mógł przeczytać jakąś świeżo dodaną informację. Jest to najbardziej znana i najbardziej skuteczna metoda przyciągania powracających użytkowników. Niestety jest to dość trudne zadanie, ale z pewnością przyniesie korzyści, ponieważ nikt nie chce przeglądać witryny internetowej, na której treść nie zmienia się od lat. Aktualizuj swoja WWW jak najczęściej (oczywiście w granicach rozsądku).